Az olajcsere szükségessége és módja – Olajdepo Kecskemét

Olajcsere az Olajdepo Kecskemét szervizébenAz időben – és szakszerűen – megvalósított olajcsere még a mai, igen korszerű olajok és motorok esetében is igen lényeges: a használt (fáradt) olaj veszít kenőképességéből, ami a mozgó alkatrészek idő előtti kopását – ezzel a hajtáslánc, mint motor, sebességváltó, differenciálmű – eredményezheti.

Az olajcsere szükségességét több paraméter határozza meg:

– az előző olajcsere óta letelt idő
– a futási teljesítmény (adott körülmények között megtett kilométerek száma), illetve
– a terhelés foka.

Mindez azt jelenti, hogy az olajcsere esedékessé és szükségessé válik akkor is,

  • ha már régi olaj van az autóban (pl. idősebb, mint 2 év) de a futási teljesítmény nem haladta meg a gyári specifikációkban kiírtakat (pl. 15.000 km, normál használat)
  • ha az olajat nemrégen cseréltük, de a futási teljesítmény már meghaladta a gyári specifikációt (pl. 1 éve cseréltünk olajat, de már megtettünk 15.000 km-t)
  • ha – bár nemrégen cseréltünk olajat és a futási teljesítmény is alatta van a gyári specifikációkban meghatározott számnál – a motort extrém körülményeknek vagy igénybevételnek tettük ki (pl. extrém sportok,gyorsulási versenyek, nehéz terepkörülmények).

Ha ezek közül esetünkben bármelyik igaz, akkor az olajcsere feltétlenül szükséges!

Vajon mi az olajcsere legegyszerűbb módja? Azaz, hogyan cseréljünk olajat?

Először is legyen nálad szintetikus motorolaj (vagy részszintetikus) és szűrő, ha nincs vegyél (legjobb beszerzési forrás Olajdepo Kecskemét), úgy sokkal könnyebb. Lehetőség szerint az adott motorba való motorolaj beszerzése lenne a cél (segít a gépkönyv) és annyi, amennyi belemegy. Lehet 0,5-1 literrel több, hogy ha olajcsere-periódus közben fogyna, akkor újra tudd tölteni. Általában 4 vagy 5 literes kannában szokták árulni, tehát ne akarj magadnak 4 liter 8 decit kiméretni, mert nem jársz vele jól.
Olajszűrő és motorolaj az autó- és motortípus ismeretében vásárolható, a legjobb hely, ahol ezt megteheted és ajánljuk: Olajdepo Kecskemét.

Ha saját magad szeretnéd az az olajcsere folyamtát elvégezni, akkor fel kell készülnöd arra, hogy az olajcsere alkalmával be kell majd másznod az autó alá úgy, hogy dolgozni is tudj. Sőt, az autónak vagy negyed órán át megemelve kell maradnia, amíg kifolyik az motorolaj. Tehát valahogy így állj neki az emelgetésnek. Aknában vagy csápos emelő alatt a legjobb ilyet játszani, de mosórámpán is lehet. Ha csak autóemelőd van, akkor emelés után ki kell bakolni az autót, mert emelőn nem tartjuk hosszabb ideig. A “rakok alá három téglát egymásra” című módszert felejtsd el, azzal csak a mentőbe és a Híradóba tudsz bekerülni ezzel a mutatvánnyal. Acélbak, keményfa tönk vagy hasonló, erős, egy darabból készült támasztékot teygél alá. Az a legjobb, ha vízszintesen áll az autó, mert ha csak az elejét emeled, megeshet, hogy az olajcsere nem sikerül teljesen, mivel a motorolaj hátrafolyik és nagy részét nem tudod leengedni.
Ugyan a gyári előírások újabban nem ezt vallják, de azért az olajcsere leghatékonyabb elvégzése meleg motorolaj állapotában a legkorektebb, mert akkor “hígabb”, jobban folyik, könnyebb vele boldogulni. Mikor a vízhőmérő beáll középre, az olaj még nem meleg, annak hosszabb idő kell, de általában öt-tíz üzemmeleg állapotban megtett kilométer után már jó.

Az Olajcsere menete:

  1. Megemeled az autót, alámászol és megkeresed az olajleeresztő csavart. Ez a forgattyúsház alján szokott lenni. Aláteszel valamit, amibe gyűjtöd az olajat (én félbevágott műanyag kannát szoktam, ugyanis abba fér el 4-5 liter olaj úgy, hogy nem borítom magamra) (olajcsere másik kritikus eszköze a kanna :)), aztán kitekered a csavart. Mivel meleg az olaj, ezért lehetőleg ne nagyon nyúlkálj bele. Kicsit süt. Én le szoktam tekerni az olajbetöltő sapkáját is, hogy jobban levegőzzön az olajtér, könnyebben folyjon ki belőle az anyag.
  2. Ha az előző lépésben leírtak sikeresen teljesültek, akkor  megkeresed a leeresztőcsavart, leszedegeted róla a fémreszeléket (általában mágneses) és vársz vagy 10-15 percet, mire az összes olaj kifolyik. Mikor már nem nagyon csepeg, akkor jó. Eközben le lehet venni az olajszűrőt is, akkor még jobban kap levegőt, illetve az onnan kifolyó olaj is jó eséllyel a gyűjtőedénybe folyik (de nem mindig). Az olajcsere egyik kritikus pontja az olajszűrő levétele, ezért ehhez kell egy jó olajszűrőfogó, de elméletileg nem lenne szabad annyira rágyógyulnia a blokkra, hogy ne jöjjön le fogó nélkül. Ha az olajcsere, mármint a szűrő csere kézzel nem megy, akkor próbáld meg csiszolóvászonnal összeszorítani (nem kell rá különösebben vigyázni, úgysem kell már, olajcsere után kuka, természetesen veszélyes hulladék, azt nem is kell mondanom).
    Az új olajszűrő feltekerése előtt le kell törölni a szűrő csonkját, majd a szép, új gumitömítést be kell olajozni, hogy jobban illeszkedjen. Utána kézzel felteszed a csonkra és szintén kézzel jól meghúzod (olajcsere fontos része). Így biztosítható, hogy később is le fog majd jönni. Nem kell félni, nem folyik, ki van az találva.
    A leeresztőcsavart utána vissza tudod tekerni, kihúzhatod az autó alól a motorolaj gyűtő edényt és egészen nyugodtan megtörölheted a leeresztőcsavar környékét, mivel úgy könnyebben észreveszed az motorolaj folyást az olajcsere közben.
    Olajcsere nagy dilemma kérdése: használjunk-e motorolaj mellett mosóolajat vagy sem? Van, aki esküszik a motoröblítésre, van, aki azt mondja: egyszerű motoröblítővel lehetetlen eltüntetni a szennyeződéseket, de ha sikerül feloldani azt, ami évek óta le van rakódva egy békés, nyugodt helyen, később bajt okozhatnak olajcsere után a friss motorolaj használatakor. Hogy neked mi a jobb, döntsd el te magad.
  3. Amikor helyén van az olajszűrő és a leeresztőcsavar, indulhat a motorolaj feltöltése a motorba. Lehetőleg ne öntsd a betöltőnyílás mellé, a motorolaj és az autó sem szereti. Ha igen precíz vagy, annyit töltesz bele, amennyi elő van írva az olajcsere részben a gépkönyvben, én nem szoktam vele foglalkozni, megtöltöm valamennyire, aztán majd jó lesz. Vársz pár percet, míg lefolyik a motorolaj a teknőbe (ne szívjon lyukat az olajszivattyú, árt neki) és – miután visszatetted az olajbetöltő sapkáját – beindítod. Megvárod, míg elalszik az olajnyomás jelzőlámpája (vagy értelmes értéket mutat a nyomásmérő) és leállítod a motort. Az olajcsere ezen fázisában a szivattyú sikeresen felkapta az olajat, telenyomta az olajszűrőt, a motor már úgy-ahogy jól áll. Ilyenkor kihúzod a nívópálcát, letörlöd a motorolaj csíkját, visszadugod (a korábban felverődött motorolaj miatt hamis lenne a kép), majd újra kihúzod és megnézed, hogy áll a motorolaj olajszintje. Ha sikerült az olajcsere, a motorolaj szintje a két jelzés közé esik, ügyes vagy, ha kevés a motorolaj, akkor rátöltesz. Ha meg sok, akkor átkozódsz, mert a motorolaj leengedése kicsit macerás. Egyes tévhitekkel ellentétben nem csak a maximumra töltött motorolaj tetszik a motornak, nem feltétlenül kell decizgetéssel a felső nívóig töltögetni a motorolaj szintjét az olajcsere során.

Ha jól dolgoztál az olajcsere során, akkor fáradt motorolaj és használt olajszűrő marad a művelet után. Ezek veszélyes hulladéknak számítanak, ennek megfelelően kell kezelni őket. Én mondjuk el szoktam tüzelni a műhelyben álló régi olajkályhában, de ez nem biztos, hogy a megfelelő kezelési mód. Az olajcsere nem túl bonyolult művelet, viszont sok odafigyelést igényel. A megfelelő motorolaj szint beállítása fontos. Olajcsere profi módon: Olajdepo Kecskemét.

Bízunk benne, hogy leírásunk hasznosnak bizonyul majd a gyakorlat során.

Köszönjük megtisztelő figyelmét, és várjuk Önt Olajdepo Raktáráruházunkban valamint szervízünkben: 6000 Kecskemét, Szegedi út 88, illetve online Webáruházunkban. Kollégáinkkal felvehetik a kapcsolatot az elérhetőség menüpontban.

Nagy Kft., az Olajdepo Kecskemét tulajdonosa

Szintetikus motorolaj - Olajdepo Kecskemét - Olcsó Motorolaj, Hidraulikaolaj, Zsír

Szintetikus motorolaj – Olajdepo Kecskemét – Olcsó Motorolaj, Hidraulikaolaj, Zsír

Share →